De T-shirtscene gaat hard

zondag 17 april 2011 14:15 uur
De T shirtscene gaat hard

Amsterdamse ontwerpen vliegen via webshops de hele wereld over.

Ook de ondernemers achter Nooitmeerwassen zien hun teksten geregeld terugkomen op internet. Mede-oprichter en cabaretier Pieter Jouke: “Goedkope websites jatten heel veel, ook van ons.”

Jouke en grafisch ontwerper Martine de Jong vonden de meeste T-shirts met teksten ‘eigenlijk niet zo grappig’ en besloten dat ze het beter konden. “Ik heb een sterk taalgevoel en Martine is goed in ontwerpen. We hebben altijd iets met een slimme grap erin: ‘Donoren moeten dood’, ‘wifiborstjes’, dat soort dingen.” Winst maken doet het duo niet, fair trade zijn ze wel. “Wij moeten niks hebben van kinderarbeid. Ook hebben we geen voorraden, om het milieu niet te belasten. Onze winst is het plezier dat we erin hebben en hopelijk aan mensen geven.”

plaats een reactie:

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *